piątek, 24 maja 2013

70. Romanse

Zaznaczam, że chodzi o przeciętny romans. Nieprzeciętne trochę inaczej przebiegają. (Jak się cieszę, że Dengeki Daisy cały czas ma swoje napięcie, mimo, że zagadka praktycznie rozwiązana. To nie spoiler, nie linczować!)
Lubię romanse i mangi shoujo, oczywiście jeśli nie są nudne i schematyczne. Przeczytałam całą Sagę o Ludziach Lodu (47 części) i tam właśnie był mniej więcej schemat pokazany w komiksie. Wszystko super, nie można się oderwać do książki i pyk! wyznali sobie miłość, ślub, dzieci. Z początkowego napięcia tylko miłe wspomnienia.

Jak ktoś ma jakieś fajne książki do polecenia, to zapraszam do dzielenia się ;D

27 komentarzy:

  1. W zależności co lubisz:) Ale sądzę, że z czystym sumieniem mogę Ci/Wam polecić trylogię Katarzyny Bereniki Miszczuk - "Ja, diablica", "Ja, anielica" i "Ja, potępiona" - mój system zmiażdżyło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się natknę gdzieś to zobaczę czy mi się spodoba :3

      Usuń
  2. O Wy naiwni... W Dengeki zagadka się dopiero zaczyna :D I tak, też uwielbiam tę mangę tak samo chociaż czytać od roku ponad, jest cudowna ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem na bieżąco z angielskim tłumaczeniem, więc akurat wiem :D Ostatnio sobie całość na raz przeczytałam. Jedno wielkie "aww".

      Usuń
    2. Czytałam angielskie skany zanim w ogóle ogłosili wydanie polskie i przeżywam takie "awww" za każdym razem, jak mi wpada w łapki nowy tomik. Boję się tylko, że autorka schrzani zakończenie :<

      Usuń
    3. Oby nie D: i mam nadzieję, że nie nastąpi ono szybko (o ile nie zniknie napięcie)

      Usuń
  3. Osobiście polecam antologie fabryki słów oraz "Kłamcę" Jakuba Ćwieka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam coś o tym. Może się za to wezmę :3

      Usuń
    2. O, czytam to teraz (ostatnią część) i też bardzo polecam. Ale od romansu to odległe :D

      Usuń
  4. SAGA O LUDZIACH LODU! < 3

    kit

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie, to już czytałam xP

      Pomyślmy, kto mi to polecił... nie pamiętam >3

      Usuń
  5. Ja tam znam tylko fajną (wg mnie :P) fantastyke :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantastyka jest fajna, ale warto też mieć spojrzenie także na inne gatunki :3. Lubię sobie poza nią poczytać np. jakieś kryminały, romanse właśnie, horrory Kinga czy sensacyjne Browna.
      A może z fantastyki masz coś do polecenia?

      Usuń
    2. Nie no :D czasem czytam coś innego np Portret Doriana Gray'a :D
      A z fantastyki Trudi Canavan, Joseph Delaney, Terry Pratchet albo Olga Gromyko "Zawód Wiedźma" :D mam jeszcze kilka do przeczytania i jeszcze nie wiem czy są dobre :D

      Usuń
    3. Pratchetta polecam z całego serca. Świat dysku rządzi!
      Całkiiem fajny był Czarnoksiężnik z Archipelagu Ursuli le Guin (fantasy).
      Bardzo polecam SF Simmonsa Hyperion (trylogia) - są wątki romantyczne. Dość specyficzne, ale powalają na kolana.

      Usuń
  6. Ale śluby i dzieci w romansach też są fajne! W gruncie rzeczy to kwestia gustu ale takie coś to miła odmiana od ciągłych podrywów i flirtów, zresztą jeszcze lepiej jak książka ukazuje też trudy życia, wychowywania dzieci etc. Bo życie to nie bajka~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja czytam romanse głównie, żeby czuć to "ooooch". W okruchach życia już nie ma czegoś takiego niestety :c

      Usuń
    2. nie no, nigdzie gdzie pojawiają się dzieci nie ma nic fajnego :D

      Usuń
  7. Seria książek o Ani z zielonego wzgórza, pani Montgomery jest genialna, polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam je! Ale miałam chyba 12 lat i pamiętam tylko urywki :D. Może się skuszę.

      Usuń
  8. "Najlepsze dla mężczyzny" John O'Farrell
    Nie jest może to romans, ale według mnie świetna. Cudowny humor. Ale tematyka też "poważna". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Apoc\\
      Gillette jest najlepsze dla mężczyzny. Przecież.

      Usuń
  9. O.o
    KOCHAM Dengeki Daisy!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Saga o Ludziach Lodu? *-* Czytałam niestety tylko parę części...I to jeszcze nie po kolei ;-;
    Ale ciągle poszukuje, reszty!
    A tak swoją drogą, pozdrowienia z Kapuścisk i komiks jest bardzo trafiony..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znalazłam w taniej książce na Gdańskiej koło Placu Wolności, chyba nadal są tam pojedyncze tomy. Resztę przeczytałam jako ebooki.

      Usuń
  11. Haha :D Jakbym widziała siebie czytającą książkę :D
    Saga o Ludziach Lodu wymiata, trudno było się przebić przez te wszystkie tomy, ale wszystko się da :D
    Z fantastyki polecam "Dziewiątego Maga" albo "Trylogię czasu " :D
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało mi się przebić przez całość Sagi o Ludziach Lodu, ale jeden dzień, który trwał przez cały tomik już był ciężki do zgryzienia :D.

      Usuń

Kopytkują